Allvar-webinaari ja Allvar-palkinto

Allvar-webinaari on Erilaisten oppijoiden liiton Lukikuukauden päätapahtuma. Webinaarissa jaetaan joka vuosi Allvar-palkinto.

Allvar-webinaari 10.10.2024 klo 14–16

Ilmoittaudu täällä Erilaisten oppijoiden liiton Allvar-webinaarin, jonka järjestämme aina Lukiviikolla yhdessä Opintokeskus Siviksen kanssa.

Maksuton webinaari on avoin kaikille, ja vuoden 2024 webinaarin teemana on Erilaisuus työyhteisössä – tuki lisää hyvinvointia.

Saat Allvarissa tuoreinta tietoa siitä, miten erilainen oppijuus otetaan työelämässä huomioon sekä kuulet erilaisten oppijoiden kokemuksia.

Monta näkökulmaa erilaisuuteen työyhteisössä

Moninaisuus voi olla yrityksille mahdollisuus ja avain esimerkiksi työmenetelmien kehittämiseen. Mutta millaisia oppimisen esteitä työpaikoilla on ja kuinka oppimisvaikeudet voidaan huomioida sekä tarjota tukea, joka lisää hyvinvointia.

Tästä keskustelevat Erilaisten oppijoiden liiton erityisasiantuntija Riikka Marttinen ja Kuntoutussäätiön erikoistutkija, VTT Johanna Korkeamäki.

Kommenttipuheenvuoron käyttävät Suomen Yrittäjien koulutuspolitiikan asiantuntija Mikko Kinnunen, Työturvallisuuskeskuksen erityisasiantuntija Eero Honka sekä Erilaisten oppijoiden liiton kokemusasiantuntija, automaatioinsinööri Santeri Katainen.

Allvar-palkinto vuosittain

Allvar-webinaarissa jaetaan vuosittain Allvar-palkinto. Sen saa henkilö tai yhteisö, joka tekee merkittävää työtä erilaisten oppijoiden yhdenvertaisen oppimisen ja osallistumisen mahdollisuuksien edistämiseksi.

Vuonna 2023 palkinnon sai Microsoft Oy.

Tutustu Allvarin ohjelmaan

Allvar-nimi Alvar Aallolta

Allvar-webinaari on saanut nimensä Alvar Aallolta, jolla oli lukivaikeus. Toinen l-kirjain nimeen tulee ruotsin kielen sanasta allvar, joka tarkoittaa vakavasti otettavaa.